Skip to main content
Close Menu

Reumafonds

Begunstigden: PatiŽnten
Collecteweek: 17-03-2019 t/m 23-03-2019

Actief in

Informatie

Doelstellingen

Het Reumafonds strijdt voor een beter leven met reuma vandaag en een wereld zonder reuma morgen.

Reuma grijpt dagelijks in op het leven van bijna 2 miljoen mensen. Het Reumafonds wil dat reuma als ziektebeeld verdwijnt. Tot die tijd zetten wij ons in voor een betere kwaliteit van leven voor mensen met reuma.

Behaalde resultaten  
Hier staat wat de belangrijkste (niet-financiŽle) resultaten zijn. Deze gegevens zijn niet in detail door het CBF gecontroleerd.

- Het afsluiten van 20 onderzoeken (uit voorgaande jaren) met een eindevaluatie. De onderzoeken waren onder andere gericht op artrose en reumatoÔde artritis aan diverse Medische centra in Nederland.
- Het aantal bezoekers van de website is in 2012 met 66% toegenomen ten opzichte van 2011. Het Reumafonds heeft dus wederom aanzienlijk meer mensen voorlichting kunnen geven.
- Lichte stijging van het aantal mensen dat via de telefoon en e-mail contact opneemt.
- Door deelname aan evenementen is het Reumafonds met ruim 15.000 mensen in contact gekomen.
- Door het pro-actieve persbeleid is veel free publicity in diverse landelijke en regionale mediakanalen gegenereerd.
- De geholpen naamsbekendheid is nog steeds uitstekend met 96%. De spontane gemiddelde naamsbekendheid kwam in 2012 uit op 6%.
- Het imago van het Reumafonds blijft stabiel met een gemiddeld waarderingscijfer van 7,5. Meer dan de helft van de mensen die wel eens aan een goed doel geven en bekend zijn met het fonds waardeert het Reumafonds met een rapportcijfer 8.

Activiteiten  
De Activiteiten geven aan wat de organisatie doet om de doelstelling te bereiken. Deze gegevens zijn niet in detail door het CBF gecontroleerd.

Fondsenwervende activiteiten:
- Collecte
- Marketingacties om bestaande donateurs te behouden en nieuwe donateurs te werven.
- Gezamenlijke acties met de Vriendenloterij.

Fondsen zijn besteed aan de volgende activiteiten:
- Toekenning van 30 nieuwe projectvoorstellen voor onafhankelijk wetenschappelijk onderzoek.
- Financiering van patiŽntenactiviteiten.
- Voorlichting over reuma d.m.v. telefoon, e-mail, brochures en evenementen.
- Bestendigen en vergroten van naamsbekendheid en binding met het algemene publiek door middel van twee publiekscampagnes, inzet van ambassadeur Anita Witzier, een tv-programma, samenwerking met gezondheidssites, beweegevenementen en een pro-actief persbeleid.