Skip to main content
Close Menu

De Erkenning: keurmerk voor goede doelen

Als goed doel zet u zich in voor een betere wereld. U vraagt hiervoor geld, middelen of de inzet van vrijwilligers. U vraagt om vertrouwen. De Erkenning helpt hierbij. Donateurs weten dan zeker dat u de zaken op orde heeft en voldoet aan strenge kwaliteitseisen. Bovendien profiteert u als Erkend Goed Doel van sectorbrede inzichten en kennis die helpen om uw werk te verbeteren.

De Erkenning is een investering in donateursvertrouwen, uw organisatie én de sector. Inmiddels zijn er een paar honderd Erkende Goede Doelen. Samen geven we een krachtig signaal af: wij zijn een professionele en transparante sector waar donateurs gerust aan kunnen geven. Wilt ook u hier onderdeel van uitmaken? Lees meer over de kwaliteitseisen, toetsing en tarieven van de Erkenning.

Waarom kiezen goede doelen voor de Erkenning?

Stichting Zorgeloos met Diabetes naar School: ‘We zien dat vertrouwen een belangrijke rol speelt bij de beslissing van donateurs om wel of niet te geven. De Erkenning versterkt dit vertrouwen omdat de gever weet dat het geld goed terechtkomt. Dit vergroot de fondsenwervende kracht van erkende organisaties. Wij dragen onze Erkenning daarom breed uit op onze social mediakanalen en website.' 

Amsterdams Universiteitsfonds: ‘Door de Erkenningsregeling en de toetsing door het CBF leren we waar nog punten zitten waar we ons kunnen ontwikkelen als organisatie.’

Nederlandse Vereniging tot Bescherming van Dieren: ‘We willen betrouwbaarheid uitstralen naar iedereen die met ons werkt.’

CHOICE for Youth and Sexuality: ‘Het is voor ons als jonge organisatie een stukje erkenning dat we een professionele organisatie zijn.'

Wensstichting SHAMAJO: ‘We willen aan onze sponsoren bewijs leveren dat hun geld goed besteed wordt.’

Stichting Make-A-Wish Nederland: ‘We moeten naar buiten en het vertrouwen van het brede publiek krijgen. Het CBF-(keur)merk kan daar juist bij helpen – dat mensen zich vertrouwd voelen en geen zorgen hebben van ‘is het in orde bij hen?’ 

Stichting Campagneteam Huntington: ‘Wij hebben transparantie hoog in het vaandel staan. Wij hebben het CBF-keurmerk nodig om deze transparantie ook echt uit te stralen. Het is een bekroning op ons werk.’