Iedereen een filantroop

12 december 2019
Intro afbeelding via ABN AMRO

ABN AMRO heeft samen met het CBF een tool ontwikkeld waarmee iedereen goede doelen kan checken. 

Wegnemen zorgen doneren
Het belangrijkste doel van de goededoelen-tool is het wegnemen van een aantal zorgen over doneren. Zo blijkt uit onderzoek door ABN AMRO dat gevers veel vragen hebben over het goede doel dat ze kiezen.

"Uit het overgrote deel van de gesprekken die we met onze klanten voeren, blijkt dat zij zich zorgen maken of hun geld wel goed terecht komt. Daarnaast blijkt dat mensen niet altijd geven aan het goede doel dat het best past bij hun interesses en waar zij voor willen staan," zegt Maartje van Aardenne, Specialist Filantropie bij ABN AMRO Mees Pierson. "Bovendien schenkt de jonge generatie steeds bewuster door tijd, kennis en netwerk te ‘doneren'," aldus Van Aardenne. 

Via Geven aan Goede Doelen kan iedereen goede doelen checken door naar het Register goede doelen van het CBF te gaan. 

Samenwerking ABN AMRO & CBF
De samenwerking tussen ABN AMRO en CBF is nu verder uitgebreid waarbij de goededoelen-tool voor iedereen toegankelijk is. Belangrijk, want je hoeft immers niet veel geld te hebben om toch een verschil te kunnen maken in de wereld.

Het CBF en ABN AMRO werken al langer samen. Sinds begin 2019 kunnen vermogende klanten een adviesgesprek aanvragen wanneer zij geld willen doneren aan een goed doel. Op basis van dit gesprek wordt een advies op maat voorgelegd met de best passende goede doelen. Specialisten Filantropie van ABN AMRO hebben direct toegang tot de CBF-analysetool. 

Wij zijn geaccrediteerd door de Raad voor Accreditatie onder registratienummer C-130 & lid van het International Committee on Fundraising Organizations.