In de Spotlights: Make-A-Wish Nederland

25 februari 2021
In de Spotlights: Make-A-Wish Nederland

Stichting Make-A-Wish Nederland zet zich in voor kinderen met ernstige, soms zelfs levensbedreigende ziekten. Door het vervullen van hun allerliefste wens geven zij deze kinderen en hun directe omgeving kracht. Hiermee kunnen zij sterker de toekomst ingaan.

Zijn er bijzondere momenten die jullie hebben meegemaakt als organisatie of hebben jullie een leuk nieuwtje? Zou je hier iets over willen vertellen?

In december 2020 hebben wij een nieuwe campagne gelanceerd. Door een workshop met Alan Clayton en Nassau Fundraising zijn wij op een andere manier gaan nadenken over hoe wij Nederland kunnen laten zien hoe belangrijk het is om de allerliefste wens van een ernstig, soms zelfs levensbedreigend ziek kind te vervullen. In de nieuwe campagne  ‘Dit is je wereldje geworden’ tonen wij de dagelijkse realiteit van de ernstig zieke Sofie (6), Kayah (4) en Martinus (7). Hiermee roepen wij Nederlanders op om er samen voor te zorgen dat het leven van een ziek kind niet gaat over ziekzijn alleen.

Waarom hebben jullie de Erkenning aangevraagd?

De CBF-Erkenning is belangrijk voor ons als grote organisatie. Het is een keurmerk om aan onze gevers te laten zien dat we transparant en betrouwbaar zijn, maar ook voldoen aan de strenge kwaliteitseisen vanuit het CBF. Zo dragen we bij aan een betere wereld en laten we zien dat we zorgvuldig omgaan met elke gekregen euro.

Op welke manieren dragen jullie uit Erkend te zijn? En waarom hebben jullie ervoor gekozen het op deze manier te doen?

Op onze website staat natuurlijk het Erkenningslogo vermeld en hebben we een uitleg staan over de CBF-Erkenning, maar ook in verschillende externe communicatie wordt het Erkenningslogo meegenomen. Dit doen we om de eventuele gever te laten zien dat we een betrouwbaar goed doel zijn en dat hun gegeven euro juist wordt besteed. 

Hoe is het traject van de Erkenningsaanvraag verlopen?

Wij hebben al sinds 1999 het CBF-Keur. In 2017 zijn vanuit het CBF de Erkenningsregels aangepast. Voor ons is dit goed verlopen. We hebben toen direct alle veranderingen toegepast zodat we ons wel aan de juiste kwaliteitseisen van het CBF houden.

Wij zijn geaccrediteerd door de Raad voor Accreditatie onder registratienummer C-130 & lid van het International Committee on Fundraising Organizations.