Nieuws

In de Spotlights: Quiet Community Maastricht

Quiet Community Maastricht wil armoede bespreekbaar maken en verzachten, bewustwording vergroten en mensen die in armoedesituaties leven versterken.
De organisatie wil dat mensen weer gezien worden en actief meedoen in de samenleving.
Quiet Community Maastricht wil dat deze mensen in aanraking komen met andere sociale netwerken, gestimuleerd en geïnspireerd worden.
Deze week staat Quiet Community Maastricht bij ons in de Spotlights.


Zijn er bijzondere momenten die jullie hebben meegemaakt als organisatie of hebben jullie een leuk nieuwtje?
We hebben samen met onze members een foto-expositie georganiseerd met als titel ''Waardevol''.
Wij vroegen de members om zichzelf te portretteren met een dierbaar voorwerp of persoon/huisdier.
Hiervoor werd een professionele fotostudio ingericht en kregen de members een afstandsbediening (zelfontspanner), waarmee ze zelf het moment van fotograferen konden bepalen. Een selfie dus, maar dan met een professionele camera. 

Tijdens deze fotosessie stelden wij de vraag waarom het gekozen voorwerp, persoon of huisdier, zo dierbaar voor ze is. Dit leverde mooie verhalen op. 

We ontvangen veel complimenten over de inhoud en impact van dit fotoproject.

Er was veel media-aandacht, maar voor Quiet Community Maastricht is de kers op de taart dat onze members zich gezien en gewaardeerd voelen. Zij doen ertoe!

De tentoonstelling van de levensgrote foto''s is tot en met juni 2022 te zien in de etalage van het voormalig V&D-pand in hartje centrum Maastricht. 

Waarom hebben jullie de Erkenning aangevraagd? Dachten jullie lang na over het aanvragen?
Dit was vóór mijn tijd als directeur, maar ik weet dat er niet lang over nagedacht is.
Je wilt als stichting aan je donateurs vertrouwen geven dat hun bijdrage goed en verantwoord wordt besteed.
Het is fijn dat er een landelijk keurmerk is en dat dit bij mensen bekend is. Dat schept meer vertrouwen.  

Op welke manieren dragen jullie uit Erkend te zijn? En waarom hebben jullie ervoor gekozen het op deze manier te doen?
Het logo staat op onze website en bij mailingen die naar onze donateurs gaan.
Ook bij andere publicaties zoals jaarverslag en een uitnodiging voor een (sponsor) event. Zo maken wij dit kenbaar.  

Hoe is het traject van de Erkenning aanvragen verlopen?
Goed! Je krijgt vragen, dat vind ik heel logisch. Het keurmerk moet ook ''verdiend'' worden, dat geeft juist de waarde aan de Erkenning.