Roline de Wilde benoemd tot directeur CBF

21 december 2015

Roline de Wilde Het bestuur van het CBF heeft Roline de Wilde (50) benoemd tot directeur van het CBF (Centraal Bureau Fondsenwerving). Roline de  Wilde volgt interim-directeur Dedan Schmidt op.

De Wilde is sociaal geograaf en momenteel regiodirecteur Noord-Holland en Utrecht bij Natuurmonumenten. Daarvoor heeft ze bij  Natuurmonumenten o.a. de afdeling projectmanagement opgericht, was ze HR-manager en werkzaam als organisatie-adviseur bij  Alons & Partners.

De Wilde: “Ik hou ervan werkende weg vernieuwingen door te voeren en resultaten te boeken door mensen, belangen en processen  met elkaar te verbinden. Onlangs zijn de hoofdlijnen van een nieuw erkenningsstelsel vastgesteld. Dit heeft grote gevolgen voor de werkwijze van het CBF. Ik kijk ernaar uit om samen met de medewerkers en de stakeholders in het veld hier verder vorm aan te gaan geven.”

Het bestuur van het CBF is Dedan Schmidt erkentelijk voor de wijze waarop hij het CBF de afgelopen twee jaar in dit ingrijpende veranderingsproces heeft geleid. Roline de Wilde start op 1 februari met haar werkzaamheden.

(21 december 2015)