Heb je een vraag, opmerking of klacht over een goed doel of het CBF? Laat het aan ons weten via onderstaand meldingsformulier.
Het CBF houdt actief toezicht op Erkende Goede Doelen. Met het reactief toezicht op Erkende organisaties draagt het CBF bij aan het voorkomen, opsporen en corrigeren van misstanden in de goededoelensector. Dit doen we op basis van concrete meldingen of klachten die bij ons binnenkomen. Klachten over een Erkend Goed Doel moeten eerst bij de organisatie zelf worden ingediend.
Klachten en meldingen over niet-erkende goede doelen worden geregistreerd om analyses te maken over de aard van klachten en meldingen. Daarnaast kan het CBF bij veelvuldig inhoudelijk dezelfde klachten en meldingen een waarschuwing plaatsen op zijn website of de klachten doorsturen naar het Openbaar Ministerie.
Je klacht of melding wordt vertrouwelijk behandeld en we geven je naam niet door zonder jouw uitdrukkelijke toestemming. Als je liever eerst persoonlijk contact wilt, kun je ons bellen via 020 – 417 00 03.
Let op! Vragen, meldingen en klachten over donateurswerving worden ter afhandeling geanonimiseerd doorgestuurd naar het wervingsbureau en/of het goede doel, alleen je postcode wordt vermeld. Dit doen wij zodat het bureau of goede doel als direct betrokkene je vraag of klacht heel snel en afdoend kan afhandelen. Wil je je contactgegevens niet delen, stuur dan je melding of klacht per e-mail naar info@cbf.nl.
In drie simpele stappen kun je je melding doorgeven aan ons.