Iets vragen of melden

Heb je een vraag, opmerking of klacht over een goed doel of het CBF? Laat het aan ons weten via onderstaand meldingsformulier.

Het CBF houdt actief toezicht op Erkende Goede Doelen. Met het reactief toezicht op Erkende organisaties draagt het CBF bij aan het voorkomen, opsporen en corrigeren van misstanden in de goededoelensector. Dit doen we op basis van concrete meldingen of klachten die bij ons binnenkomen. Klachten over een Erkend Goed Doel moeten eerst bij de organisatie zelf worden ingediend.

Klachten en meldingen over niet-erkende goede doelen worden geregistreerd om analyses te maken over de aard van klachten en meldingen. Daarnaast kan het CBF bij veelvuldig inhoudelijk dezelfde klachten en meldingen een waarschuwing plaatsen op zijn website of de klachten doorsturen naar het Openbaar Ministerie.

Je klacht of melding wordt vertrouwelijk behandeld en we geven je naam niet door zonder jouw uitdrukkelijke toestemming. Als je liever eerst persoonlijk contact wilt, kun je ons bellen via 020 – 417 00 03.

Doe hier je melding over een goed doel of over het CBF

In drie simpele stappen kun je je melding doorgeven aan ons.

Stap 1. Praktische gegevens
Stap 2. Wat is je vraag of melding?

Werd je aangesproken door iemand met een collectebus?

Stap 3. Je contactgegevens *

* We gebruiken je gegevens alleen om contact met je op te nemen omtrent deze melding.

Wij zijn geaccrediteerd door de Raad voor Accreditatie onder registratienummer C-130 & lid van het International Committee on Fundraising Organizations.